Laivas stūres mehānisma ieeļļošana prasa pacietību un laiku, un tas ir darbs, kura izpildē jāievēro vairākas nianses, lai panāktu vēlamo rezultātu. Laivas stūres mehānisms sastāv no vairāku detaļu un trošu kopuma, kas, kustinot stūres lāpstu, ļauj noteikt laivas kustības virzienu – saglabājot to nemainīgu, vai veicot kādas izmaiņas. Atkarībā no laivas veida – motorlaiva vai burulaiva, pastāv arī vairākas, atšķirīgas stūres sistēmas. Motorlaivām ar piekaramo motoru stūre iedarbojas tieši uz motoru, pagriežot to uz vienu vai otru pusi.
Savukārt burulaivām stūres lāpsta ievietota vertikāli un pie tās pievienotās daļas un troses nodrošina nepieciešamo burulaivas manevrētspēju. Abas šīs sistēmas ir pietiekami sarežģītas un abas tās prasa rūpīgu apkopi.
Kas attiecas uz motorlaivu piekaramo motoru, tas uz labo vai kreiso pusi tiek vērsts pateicoties stūres mehānismam – trosēm, mehānismu blokiem, savienojumiem un stieņiem, kas visi darbojas kā viens vesels, nodrošinot laivas vadāmību. Stūres sistēmas trose ir ievietota izturīgā aizsargapvalkā un ir izvietota laivas iekšpusē līdz tā sasniedz motoru. Šeit tā ir savienota ar stūres stieni, kas šķērsām iziet cauri motora korpusa fiksētajai daļai. Ja vienā pusē stūres stienis savienots ar stūres trosi, tad otrā pusē tas pieskrūvēts pie leņķa stieņa, kas savienots ar motora kustīgo daļu. Tieši šim caurejošajam stūres stienim un tā metāla kanālam ir nepieciešama eļļošana.
Lasiet tālāk, lai uzzinātu, kā ieeļļot laivu un tās stūres mehānismu:
Uzgriežņa atslēga
Auduma drāna
Skrūvgriezis
Piekaramā motora darba virzienu pa labi vai pa kreisi var mainīt ar stūri, kas tad pateicoties iekšējiem mehānismiem parūpējas, lai laiva mainītu virzienu. Viena no šīs sistēmas daļām ir stūres trose, kas ievietota izturīgā aizsargapvalkā un ir izvietota laivas iekšpusē līdz sasniedz motoru. Tālāk šī trose ir savienota ar stūres stieni, kas šķērseniski iziet cauru motora korpusa fiksētajai daļai (kanālam). Tā otrā pusē stūres stienis ir pieskrūvēts pie leņķa stieņa, kas tad savienots ar motora kustīgo daļu. Lai ieeļļotu stūres mehānismu, jums jāstrādā ar šo šķērsenisko stūres stieni un kanālu.
Izmantojiet piemērota diametra uzgriežņu atslēgu, lai atskrūvētu skrūvi, kas savieno stūres stieni ar leņķa stieni, kas savienots ar motora kustīgo daļu. Pēc tam pagrieziet stūri tā, lai viss stūres stienis tiktu iestumts motorā esošajā kanālā. Nākamais darbs ir jāveic pretējā pusē, lai pilnībā atskrūvētu uzgriezni, kas notur stūres stieni kanāla iekšpusē. Šādi atbrīvosiet stūres stieni, kuru tad pilnībā jāizņem ārā.
Stūres stienis parasti būs apstrādāts ar kādu smērvielu. Tomēr jāsaprot, ka šī smērviela būs sajaukusies ar sāļo jūras ūdeni. Tieši tāpēc iepriekšējo smērvielu nepieciešams notīrīt. Uz stūres stieņa izsmidzini WD-40 Specialist Fast Acting Degreaser, kas ātri notīrīs vecās smērvielas atliekas, neatstājot nekādus nosēdumus. Tas iedarbojas nekavējoties un to ir vienkārši notīrīt. Atkārto šo darbību tik ilgi, kamēr viss ir perfekti tīrs. Tāpat nepieciešams iztīrīt arī kanālu – vari izmantot kādu smalku stieni, kas aptīts ar auduma drānu, lai tādējādi visu sakoptu.
Visas detaļas – stūres stieni un kanālu, nepieciešams apstrādāt ar WD-40 Specialist balto litija smēru. Pateicoties tā biezajai struktūrai, tas nodrošinās ilglaicīgu kustību. Turklāt, līdzeklis nepilēs, bet stingri paliks pie apstrādātās detaļas. Līdzeklis samazinās berzi un veicinās jebkādu metāla daļu kustību. Tas ir lieliski paredzēts tādu daļu apstrādei ar smērvielu, kurām regulāra piekļuve ir visnotaļ sarežģīta, it sevišķi ja tas jāveic ārtelpās.
Ievieto stūres stieni atpakaļ tā kanālā, tad pieskrūvē gredzenveida uzgriezni, kas nofiksēs stieni pie stūres troses. Tad pagriez stūri, lai izvirzītu stūres stieni maksimāli daudz ārā no kanāla. Visbeidzot, saskrūvē to ar leņķa stieni, kārtīgi pievelkot savienojuma uzgriezni.
Buru laivas stūre ir izvietota uz izturīgas vertikālas ass, kas rotē uz īpašām buksēm. Metāla “sektors” ir uzstādīts uz ass, kas ar speciāliem tērauda stieņiem (dīselēm), kuri saslēgti ar ķēdi, kas savukārt saslēgti ar zobratu, kas tiek pagriezts ar stūres ratu. Praktiski, tiek ievērota šāda secība: stūres rats – zobrats – ķēde – dīseles – sektors – stūres ass – stūres lāpsta.
Iepriekš minētie elementi jāpārbauda pa vienam, sākot ar zobrata zobratiem un turpinot ar ķēdi un dīselēm. Lai šīs detaļas notīrītu, vislabāk izmantot WD-40 Specialist Fast Acting Degreaser, kas novērsīs sacietējušās smērvielas un citus netīrumus no dažādu materiālu virsmām. Dariet to pašu uz dīseles trīšiem un uz regulējamiem stieņiem, kas tos savieno ar metāla piedziņas sektoru. Rūpīgi notīriet visas šīs daļas ar auduma drānu.
Visus mehānismus un detaļas nepieciešams kārtīgi apstrādāt ar WD-40 Specialist White Lithium Gerase. Īpaša uzmanība jāpievērš ķēdes savienojumiem ar dīseles trīšiem, kā arī sektora stieņu regulējošajiem uzgriežņiem. Pēc apstrādes pakustiniet stūri, lai labāk izsmērētu produktu pa apstrādātajām detaļām.
Ja sekojāt līdzi visiem augstākminētajiem punktiem, tad tagad ziniet, ka ieeļļot laivu vai tās stūres mehānismus nemaz nav sarežģīti un to var paveikt ikkatrs. Nepieciešams tikai nedaudz laika un mazliet apņemšanās un darbiņš ir paveikts!
Atruna
Šos aprakstītos un demonstrētos WD-40 produktu pielietojuma veidus uzņēmumam WD-40 ir ieteikuši paši lietotāji. Uzņēmums WD-40 nav šos veidus testējis, līdz ar to šie pielietojuma veidi nav uzskatāmi par oficiālām rekomendācijām. Lietojot jebkuru WD-40 produktu, pirmkārt, jāņem vērā mērķis, kam tas paredzēts. Vienmēr sekojiet līdzi instrukcijām un brīdinājumiem, kas rakstīti uz produkta iepakojuma.
April 20, 2021
April 16, 2021
© 2025 WD-40 Company.
Visas tiesības ir aizsargātas