Reizēs, kad Jūsu zāles pļaujmašīna piedzīvo kādus tehniskas dabas sarežģījumus, ar visnotaļ lielu ticamību var teikt, ka šo defektu cēlonis būs saistīts ar karburatoru vai tam pievienotajām detaļām. Filozofiski runājot, karburators ir pļaujmašīnas nervu sistēmas centrs. Karburatora uzdevums ir sajaukt benzīnu ar gaisu, izveidojot atbilstošu maisījumu (ierasts, attiecība 1 pret 15), kas pēc tam tiek nokļūst dzinējā, nodrošinot tā darbību. Ir dažādas pazīmes, kas liecina par potenciāliem karburatora bojājumiem. Visizplatītākie no tiem: nospiežot akseleratora sviru, dzinējs nepalielina apgriezienus; dzinējs darbojas ar pārtraukumiem; pārslodzes gadījumos dzinējs atslēdzas pavisam; pašos nopietnākajos gadījumos, pļaujmašīnu nemaz nav iespējams iedarbināt. Ja arī Jūsu sastopaties ar kādu no šīm situācijām – secinājums ir viens, pienācis laiks izjaukt karburatoru un veikt tā rūpīgu apkopi.
Bet pirms ķerties pie karburatora apkopes, ieteicams pārbaudīt vēl vienu visnotaļ iespējamu problēmas cēloni – aizdedzes sveces. Ja saskaraties ar šādām dzinēja problēmām, izņemiet sveces, notīriet tās, un nepieciešamības gadījumā arī nomainiet. Procesa gaitā arī pārliecinieties, ka dzirkstele ir regulāra. Ja arī pēc sveču apskates problēma joprojām pastāv, Jums neatliks nekas cits kā veikt karburatora apkopi. Ņemiet vērā, ka katrs pļaujmašīnas ražotājs izmanto savus unikālus tehniskos risinājumus, tamdēļ zemāk sniegtajā aprakstā ieskicēsim veicamo darbību pamatprincipus, kas vēlāk būtu jāpielāgo katram konkrētajam zāles pļāvēja modelim.
Pirms sākt darbu, iesakām visu pļaujmašīnu rūpīgi nomazgāt un atbrīvoties no zāles atliekām un citiem netīrumiem, kuru nonākšana karburatorā nepavisam nav vēlama. Kad tas paveikts, turpiniet ar korpusa detaļu (parasti plastikāta) noņemšanu, ļaujot ērti piekļūt karburatoram.
Karburators ir savienots ar virzuļa galvu, gaisa filtru, droseles svira un benzīna cauruli, kas nāk no degvielas tvertnes. Vispirms atskrūvējiet gaisa filtra aizsargvāka skrūves, lai varētu noņemt gan pašu vāku, gan arī filtru un tā pamatni, kas savienota ar karburatoru. Visbeidzot, pārbaudiet gaisa filtra stāvokli, nepieciešamības gadījumā veicot tā tīrīšanu, mazgāšanu vai nomaiņu.
Benzīna caurule parasti tiek nofiksēta pie karburatora ar atsperveida fiksatoru, kuru atbrīvosiet saspiežot ar knaiblēm. Šādi būs iespējams noņemt degvielas cauruli no karburatora. Pēc tam atvienojiet arī pārējos kabeļus, kas savienoti ar droseles sviru, kā arī automātisko gaisa regulēšanas sistēmu. Dažkārt visi šie kabeļi nofiksēti pie vienas plātnes, kuru tad nepieciešams atskrūvēt. Pirms detaļu atvienošanas, iesakām visu nofotografēt, lai pēc remontdarbu veikšanas, visu varētu pareizi atlikt atpakaļ.
Kad atvienota degvielas padeves caurule, varat noņemt arī karburatoru. Parasti pie cilindra galvas tas būs nofiksētas uz divām garām tapām. Dažkārt tās ir tās pašas, uz kurām nostiprināts arī gaisa filtrs, tādējādi atliek tikai izbīdīt karburatoru uz augšu. Dažkārt karburators nofiksēts ar skrūvēm, kuras tad būtu jāatskrūvē. Ja šajā procesā rodas kādi sarežģījumi, daži pilieni WD-40 Universālās Eļļas krietni atvieglos radušos situāciju.
Vispirms ir jāpārbauda blīves: gan tās, kas savieno cilindru ar karburatoru, gan tās (ja tādas ir), kas atrodas starp karburatoru un gaisa filtru. Blīvju nevainojams stāvoklis ir ļoti izšķirošs, jo nodrošina visas sistēmas funkcionalitāti un darbaspējas, kas pretējā gadījumā var radīt risku iedzīvoties nopietnos dzinēja darbības traucējumos. Tad kārta noņemt benzīna tvertni, atskrūvējot tās apakšdaļā esošo centrālo skrūvi. Pirms tvertnes noņemšanas pārliecinieties, ka zem darba virsmas atrodas trauks / paplāte, kurā uzkrāties visiem netīrumiem. Tā kā tvertnes apakšdaļa bieži vien būs pārklāta ar nogulsnēm, iesakām to apstrādāt ar WD-40 Specialist Ātras Iedarbības attaukotāju, kas ātri atbrīvos no visiem taukainajiem nosēdumiem, eļļas un netīrumiem, neatstājot nekādus atlikumus.
No degvielas tvertnes izņemiet pludiņu, atvienojiet mazo tērauda asi, uz kuras tas kustās, kā arī atbilstošo tapu. Pārbaudiet arī tvertnes blīvi, kas bieži vien būs jānomaina. Ievietojiet visas šīs detaļas netīrumu traukā un bagātīgi pārklājiet ar WD-40 Universālo Eļļu, kas lieliski iekļūs starp visām virsmām un attīrīs detaļas.
Karburatora iekšpusē atrodas degmaisījuma izsmidzinātāji un padeves strūklas. Ja Jums nav nepieciešamo prasmju, lai veiktu to tīrīšanu, vienkārši atstājiet tās neaiztiktas un notīriet ar saspiesta gaisa aerosolu. Bet ja Jums ir zināšanas un pieredze, varat noņemt arī šīs detaļas, un tad iztīrīt ar tērauda stiepli. Bet esiet uzmanīgi, lai neizberztu tajās kādus caurumus.
Kad karburators ir pilnīgi tīrs, laiks visas detaļas atlikt atpakaļ tām paredzētajā vietā. Process būs identisks tam, kādi aprakstīti iepriekšējos soļos – vienīgi tie būs jāveic apgrieztā kārtībā. Veicot atpakaļsalikšanu, īpašu uzmanību pievērsiet blīvju novietojumam, kas arī jāieeļļo ar nelielu daudzumu minerāleļļas, lai izvairītos no “salīmēšanas” efekta. Tāpat pievērsiet uzmanību arī droseles stieņa savienojumam, kas jāapstrādā ar WD-40 Universālo Eļļu. Tikmēr gaisa filtrs, kas gandrīz vienmēr būs jānomaina, ir jāuzstāda tieši pirms korpusa detaļu izvietošanas.
Atruna
Šos aprakstītos un demonstrētos WD-40 produktu pielietojuma veidus uzņēmumam WD-40 ir ieteikuši paši lietotāji. Uzņēmums WD-40 nav šos veidus testējis, līdz ar to šie pielietojuma veidi nav uzskatāmi par oficiālām rekomendācijām. Lietojot jebkuru WD-40 produktu, pirmkārt, jāņem vērā mērķis, kam tas paredzēts. Vienmēr sekojiet līdzi instrukcijām un brīdinājumiem, kas rakstīti uz produkta iepakojuma.
November 23, 2021
April 20, 2021
September 17, 2021
© 2025 WD-40 Company.
Visas tiesības ir aizsargātas