Lai nomainītu automašīnas starteri ir nepieciešama pieredze un labas mehāniķa zināšanas. Bet par šo visu mēs sākam domāt visnotaļ paredzamos brīžos, kad, pagriežot automašīnas aizdedzes atslēgu (vai nospiežot pogu), atskan “klikšķis”, bet dzinējs nesāk darboties. Pirmais, kas jāpārbauda, ir akumulators. Bet ja tas tiek regulāri uzlādēts, tad nākamais problēmas cēlonis varētu būt starteris. Starteris ierasts atrodas motora telpas apakšpusē un sastāv no divām daļām – elektromotora un tam pievienotā elektromagnēta. Kad starteris saņem strāvu, elektromagnēts virza uz priekšu startera motora asi, kuras ārējā galā atrodas zobrats, kas tad sekojoši iekustina spararata gredzenveida zobratu.
Šajā brīdī akumulatora strāva darbina startera motoru, kas griež zobratu, kas savukārt griež spararatu, tādējādi iedarbinot dzinēju. Ja tas tā nenotiek, starteris ir jāizjauc, lai veiktu tā remontu vai nomaiņu. Bet pirms ķerties klāt remontdarbiem, nepieciešams arī pārliecināties, ka visi atbilstošie drošinātāji atrodas darba kārtībā.
Pirmkārt, Jums ir nepieciešams pacelt automašīnu un novietot to statīviem. Tā kā darbosieties zem automašīnas, drošībai jābūt visaugstākajā līmenī. Turpiniet ar akumulatora spaiļu atvienošanu, tādējādi izvairoties no potenciāli bīstamas saskares ar elektrību. Sekojoši notīrīt starteri no visiem uz tā esošajiem netīrumiem vai taukainajiem nosēdumiem. Nepieciešamības gadījumā izmantojiet WD-40 Fast Acting Degreaser attaukotāju, kas ātri atbrīvos taukus, eļļu un netīrumus, neatstājot nekādus nosēdumus. Līdzeklis, saskaroties ar netīrumiem, iedarbosies nekavējoties un to būs viegli noskalot. Īpaša uzmanība jāpievērš elektromagnēta savienojuma spailēm, kurām ir jābūt perfekti savienotām un neskartām. Savukārt jebkurš vaļīgs kontakts ir jāapstrādā ar WD-40 Ātri Žūstošu Aerosolu Elektroiekārtām un tad rūpīgi jāpieskrūvē. Ja arī pēc šo darbību veikšanas dzinējs joprojām nedarbojas, starteris būs jānoņem un jāpārbauda.
Ņemot vērā šaurību, kādā parasti notiek šāda veida remontdarbi, pirms darba uzsākšanas ieteicams pārbaudīt, ka Jums pa rokai būs visi nepieciešamie instrumenti, tai skaitā uzgriežņu atslēgas un Torx tipa skrūvgrieži. Ierasts, bet ne vienmēr, starterim iespējams piekļūt no motortelpas apakšdaļas. Lai gan, reizēm piekļuve tam var būt paredzēta arī no augšpuses, un reizēm būs nepieciešams noņemt arī kādas citas detaļas. Visu sāciet ar elektrisko kabeļu atvienošanu. Gan to, kas savienoti ar akumulatoru, gan to, kas savienoti ar aizdedzes bloku. Tad atbrīvojiet skrūves, kas notur starteri tā vietā. Ja tas nenotiek viegli, iesakām skrūves apstrādāt ar WD-40 Ātri Atbrīvojošo Penetrantu, kas ātri iekļūs starp daļām un ar apskaužamu efektivitāti atbrīvos detaļas. Penetranta formula ir piemērota arī sarežģītos un oksidācijas gadījumos. Kad skrūves ir izskrūvētas, starteri varēsiet vienkārši izņemt.
Pirms pieņemt lēmumu par automašīnas startera nomaiņu, vispirms ieteicams veikt dažas vienkāršas pārbaudes. Pirmkārt, ir jāpārbauda vārpstas zobrats, lai pārliecinātos, ka tajā nav nolauztu vai noslīpētu zobu. Tad nepieciešams pārbaudīt gan elektromagnēta, gan startera motora darbaspējas. Šim nolūkam izmantojiet divus kabeļus: Mīnuss spaile jāsavieno ar startera metāla korpusu. Pēc tam ir jāpārbauda, vai vārpsta ar zobratu virzās uz priekšu un vai motors griežas, savienojot magnēta aizmugurē esošos divus kontaktus ar “pluss” spaili. Ja rotācija nenotiek, varat mēģināt uzsist pa startera korpusu ar āmuru, tādējādi atbrīvojoties no kādas bloķēšanās. Ja startera motors arī tad nesāk darboties, tas, visticamāk, ir jānomaina. Jebkurā gadījumā, ieteicams starteri nogādāt pie profesionāla mehāniķa, lai veiktu nepieciešamo diagnostiku un remontdarbus, kas, pēc startera korpusa atvēršanas, nereti ir viegli paveicami.
Noslēdzot remontdarbus, starteris ir jāatliek atpakaļ tā sākotnējā vietā, un atbilstoši jāsavieno arī visi kabeļi. Šī darbības jāveic saskaņā ar iepriekš paveikto, tikai pretējā secībā. Dažām automašīnām stiprinājuma skrūves ir jāpievelk līdz precīzam pievilkšanas griezes momentam, šādā gadījumā Jums būs nepieciešama griezes momenta atslēga. Atlieciet atpakaļ visas noņemtās detaļas, visbeidzot veiciet gala pārbaudi, pagriežot aizdedzes atslēgu. Kad esam paveikuši šos remontdarbus, mums atliek vienīgi braukt!
Atruna
Šos aprakstītos un demonstrētos WD-40 produktu pielietojuma veidus uzņēmumam WD-40 ir ieteikuši paši lietotāji. Uzņēmums WD-40 nav šos veidus testējis, līdz ar to šie pielietojuma veidi nav uzskatāmi par oficiālām rekomendācijām. Lietojot jebkuru WD-40 produktu, pirmkārt, jāņem vērā mērķis, kam tas paredzēts. Vienmēr sekojiet līdzi instrukcijām un brīdinājumiem, kas rakstīti uz produkta iepakojuma.
January 17, 2022
February 21, 2022
© 2025 WD-40 Company.
Visas tiesības ir aizsargātas