Iespējamas dažādas situācijas, kad motocikla karburatora tīrīšana ir obligāti veicams pasākums. Tā tīrīšana, piemēram, ir jāveic karburatora nevienmērīgas darbība gadījumā, pēc noteikta skaita kilometru veikšanas, vai arī pirms sezonas sākuma. Karburators ir motocikla vadības centrs, ap kuru darbojas visas pārējās detaļas un mehānismi. Karburators ir ļoti sarežģīts mezgls, kas sastāv no daudzām detaļām, kur katrai ir savs uzdevums. Pie tam, dažas no šīm detaļām ir variējamas, ļaujot mainīt gaisa/degvielas maisījuma proporciju, lai motors strādātu dažādos apstākļos – auksts (tūlīt pēc iedarbināšanas), ar maksimāliem apgriezieniem, vai tieši pretēji – ar minimāliem. Motociklu ražotāja pārziņā ir uzstādītā karburatora modelis, kas katrs piemērots specifiskajam motocikla veidam.
Pat ja karburatoriem ir viens darbības princips, to uzbūve var krietni atšķirties. Neskatoties uz to, motocikla īpašniekam ir regulāri nepieciešams tīrīt motocikla karburatoru, vai veikt tā pienācīgu apkopi, parūpējoties, ka netiks traucēta karburatora darbība, ka nemainīgs paliks degvielas un gaisa ieplūdes apjoms, kā arī pie maksimāliem vai minimāliem apgriezieniem neradīsies izmaiņas degvielas / gaisa maisījuma proporcijā. Lai tas nenotiktu, pirms veikt karburatora tīrīšanu, ir būtiski iepazīties ar motocikla un tā lietošanas vai tīrīšanas rokasgrāmatu.
Skrūvgriezis
Plakanknaibles ar šauriem galiem
Tērauda trose
Lai gan tas atkarīgs no motocikla šasijas formas un uzbūves, pirms uzsāktu darbu pie karburatora tīrīšanas, visticamāk, būs nepieciešams noņemt dažādas motocikla virsbūves detaļas. Tā kā virsbūve var būt netīra, nepieciešams motociklu kārtīgi nomazgāt, lai dubļi, smiltis un asfalta atlikumi nejauši neiekļūtu karburatorā, vēlāk nenodarot tam nopietnus bojājumus. Pēc mazgāšanas ļauj visam kārtīgi nožūt, kā arī uz karburatora bagātīgi izsmidzini WD-40 Multi-Use līdzekli, lai notīrītu visgrūtāk notīrāmos netīrumus, kā arī atvieglotu detaļu demontāžu.
Karburators ir savienots ar virzuli, gaisa filtru, droseli un degvielas cauruli. Lai iztīrītu karburatoru, jāsāk ar gaisa filtra noņemšanu, ko var paveikt atvienojot tā fiksējošās skrūves. Rūpīgi apskatiet filtru: dažus var izmazgāt, bet dažus var iztīrīt ar gaisa strūklu, bet vēl citus vispār nav iespējams tīrīt – šādā gadījumā aizsērējis gaisa filtrs būs jānomaina.
Degvielas caurule ir stingri pievienota karburatoram, izmantojot metāla vai plastmasas cilpu. Pirms tās atvienošanas, nepieciešams atvienot (noslēgt) degvielas padevi, pēc kuras, izmantojot knaibles, atspiediet cilpu, lai atbrīvotu degvielas caurules savienojumu un varētu to viegli noņemt. Tāpat no karburatora ir jāatvieno arī drosele, kā arī jāpārbauda uzstādītais degvielas filtrs, kuru nepieciešamības gadījumā jāiztīra.
Pastāv dažādi veidi, kā karburators savienots ar dzinēju. Viens no visizplatītākajiem ir sintētiska materiāla vai gumijas uzmava, kas izvietota uz karburatora izplūdes atveres un tālāk savienota ar dzinēja galvu, kur nofiksēta ar metāla skavu. To atsvabinot, būs iespējams atvienot arī karburatoru. Dažkārt karburators pie cilindra galvas piestiprināts ar tapām. Šādā gadījumā lieti noderēs WD-40 Multi-Use Product , pāris reizes izsmidziniet līdzekli uz tapām, tas palīdzēs tās atsvabināt un atvieglos karburatora noņemšanu.
Nepieciešams pārbaudīt arī blīvju stāvokli: gan tās, kas savienota ar cilindru, gan tās (ja tādas ir), kas savienotas ar gaisa filtru. Ļoti būtiski ir pārliecināties, ka tajās nav radušās plaisas, pietūkumi vai plīsumi, kas var izraisīt mehānismu darbības traucējumus un pat dzinēja darbības apstāšanos. Pēc tam noņemiet degvielas tvertni, atskrūvējot tās centrālo fiksējošo skrūvi (pārliecinieties, ka zem darba vietas atrodas tvertne). Savācējtrauka apakšā bieži vien uzkrājas dažādas nogulsnes. Tagad tāpat viegli saskatāms ir degvielas bākas pludiņš, kuru nepieciešams atvienot. Tāpat nepieciešams pārbaudīt savācējtrauka blīvi, kuru bieži vien nepieciešams nomainīt. Tad ievietojiet visas šīs detaļas traukā un bagātīgi apsmidziniet ar WD-40 Multi-Use Product, pilnvērtīgi pārklājot detaļas un ļaujot līdzeklim visu attīrīt no netīrumiem.
Karburatoram ir maisījuma izsmidzinātāji, regulējamas plūsmas padeves, kā arī giljotīna ar tapu. Ja Jums nav nepieciešamo prasmju, vienkārši atstājiet visu kā ir, tīrīšanu veicot vien izpūšot caur atverēm saspiestu gaisu. Ja Jums ir nepieciešamās zināšanas, varat karburatoru izjaukt un to notīrīt, izmantojot WD-40 Multi-Use Product un tērauda stiepli. Bet esiet piesardzīgs, lai ar stiepli neizrīvētu lielākus caurumus. Tāpat karburatora korpusu varat iegremdēt WD-40 Multi-Use Product, kas pieejams arī liela tilpuma iepakojumos.
Kad karburators ir pilnīgi tīrs un rūpīgi izžāvēts, laiks visas detaļas atgriezt to paredzētajās vietās. Lai to paveiktu, nepieciešams ievērot iepriekš aprakstīto procesu, tikai šoreiz apgrieztā secībā. Atpakaļ skrūvēšanas laikā pievērsiet uzmanību droselei, kas jāapstrādā ar WD-40 Specialist White Lithium Grease.
Ja rūpīgi izlasījāt visus augstāk minētos punktus, tad šis darbs vairs nav problēma. Tīrīt motocikla karburatoru ir vienkārši un tas neprasa lielas pūles, ja vien jums pie rokas ir pareizie instrumenti un līdzekļi.
Atruna
Šos aprakstītos un demonstrētos WD-40 produktu pielietojuma veidus uzņēmumam WD-40 ir ieteikuši paši lietotāji. Uzņēmums WD-40 nav šos veidus testējis, līdz ar to šie pielietojuma veidi nav uzskatāmi par oficiālām rekomendācijām. Lietojot jebkuru WD-40 produktu, pirmkārt, jāņem vērā mērķis, kam tas paredzēts. Vienmēr sekojiet līdzi instrukcijām un brīdinājumiem, kas rakstīti uz produkta iepakojuma.
July 21, 2021
April 7, 2021
© 2025 WD-40 Company.
Visas tiesības ir aizsargātas