Elektrovelosipēda energocentrs slēpjas jaudīgā litija jonu akumulatorā, kas nodrošina velosipēda motoram nepieciešamo enerģiju, palīdzot braucējam mīties. Atkarībā no velosipēda ražotāja, akumulators, kas ievietots robustā, izturīgā korpusā, būs izvietots uz rāmja vai kādā citā vietā. Bet lai kur tas arī būtu, tas vienmēr būs noņemams. Akumulatora korpuss veidots tā, lai tajā nevarētu iekļūt lietus, dubļi un citi nevēlami ārējie faktori. Pie tam, akumulators būs aprīkots ar LED indikatoru, kas norādīs uz tā uzlādes stāvokli.
Elektrovelosipēda baterija ir ļoti būtiska tā sastāvdaļa, un tikpat būtiski ir veikt tā pienācīgu apkopi, lai šis svarīgais elements vienmēr būtu teicamā darba kārtībā. Pats galvenais, šādas apkopes nav sarežģītas, vienlaicīgi ļaus parūpēties, lai akumulators būtu teicamā darba kārtībā, iespēju robežās pagarinot arī tā darba mūžu.
Jebkurai litija baterijai nav vēlama atrašanās zemā gaisa temperatūrā, kas var novest pie ievērojami samazinātas baterijas kapacitātes. Tieši tamdēļ, nav ieteicama akumulatora glabāšana (un arī lietošana) aukstumā, kad gaisa temperatūra nokrīt zem 0 grādiem. Ņemot šo vērā, ja gada aukstākajā periodā neizmantojat velosipēdu, akumulatoru ieteicams noņemt un uzglabāt siltā, sausā vietā, kur temperatūra nenoslīd zem 15 grādiem. Līdzvērtīga piesardzība jāievēro arī ja ceļojat un riteni piestiprināt autotransporta līdzekļa ārpusē. Arī šādā gadījumā akumulatoru vislabāk noņemt un pārvadāt pasažieru salonā.
Sarežģījumus var sagādāt kondensāts, kas vasarā var rasties, ja elektrovelosipēdu izmantojat lietus laikā, vai arī brīžos, kad strauji krītas temperatūra. Kondensātam nosēžoties uz akumulatora elektrokontaktiem var rasties oksidēšanās, kas samazina strāvas caurplūdi un elektromotora efektivitāti. Šāds pats rezultāts arī sasniedzams, ja pirms mazgāšanas ar augstspiediena ūdens strūklu nenoņemsiet akumulatoru. Tāpat akumulators jānoņem arī veicot detaļu eļļošanu. Jebkurā gadījumā, veicot pilnvērtīgu elektrovelosipēda apkopi, Jums būs jānoņem akumulators, un jāpārbauda, vai elektrokontakti nav oksidējušies.
Viens no elektrovelosipēda akumulatora apkopes soļiem ir tā kontaktu apstrāde (vislabāk to darīt regulāri vai arī pēc lietainiem izbraucieniem) ar WD-40 ātri žūstošu aerosolu elektroiekārtām, kas spēs ātri iekļūt pat visgrūtāk sasniedzamajās vietās, ātri izžūs un neatstās kādus nosēdumus. Turklāt, līdzeklis lieliski atjaunos kontaktu elektrovadītspēju.
Novietojot akumulatoru ilglaicīgai glabāšanai, ieteicams pārliecināties, ka tā uzlādes līmenis ir aptuveni puse no pilnas kapacitātes (to varat noteikt apskatoties uz LED indikatoriem). Patiesībā, akumulatora uzglabāšana ar ļoti zemu uzlādes līmeni var samazināt tā kalpošanas laiku. Dažkārt akumulators būs aprīkots ar BMS elektronisko sistēmu, kas novērsīs potenciālos bojājumus, ko var izraisīt pilnīga akumulatora izlādēšanās vai, tieši pretēji, pārslodze ilgstošas uzlādes gadījumā.
Akumulatora lādēšanu veiciet ar tam paredzēto oriģinālo lādētāju, vispirms pievienojot to pie akumulatora un tad pie strāvas avota. Akumulatora lādēšanas ilgums būs tieši atkarīgs no baterijas veida un maksimāli piegādātā elektrības apjoma. Jebkurā gadījumā, tiklīdz akumulators būs pilnībā uzlādēts, par to signalizēs LED indikators. Ja izvēlaties aizstāt esošo akumulatoru ar citu (visticamāk, ar ietilpīgāku), tā lādēšanai vienmēr izmantojiet oriģinālo vai citu atbilstošu (saderīgu) lādētāju. Atkarībā no akumulatora veida un tā uzstādīšanas, katra akumulatora komplektā būs iekļautas arī detaļas tā nostiprināšanai pie velosipēda.
Atruna
Šos aprakstītos un demonstrētos WD-40 produktu pielietojuma veidus uzņēmumam WD-40 ir ieteikuši paši lietotāji. Uzņēmums WD-40 nav šos veidus testējis, līdz ar to šie pielietojuma veidi nav uzskatāmi par oficiālām rekomendācijām. Lietojot jebkuru WD-40 produktu, pirmkārt, jāņem vērā mērķis, kam tas paredzēts. Vienmēr sekojiet līdzi instrukcijām un brīdinājumiem, kas rakstīti uz produkta iepakojuma.
© 2025 WD-40 Company.
Visas tiesības ir aizsargātas