Ja arī Jums ir dārzs, kurā mājo augi un zaļā zona, tad neiztikt bez trimmera, ar kura palīdzību ērti pļaut zāli un apgriezt kādus krūmājus. Ja tā, tad ar degvielu darbināma trimmera apkopes veikšanai ir jāatrod laiks, pat tad, kad laika īsti nav. Trimmera dzinējs darbina tā rotējošo galvu, pie kuras var būt piestiprināti dažāda veida pļaujamie risinājumi: spole ar neilona stiepli, šķērsām novietots stiepļu pāris, kā arī dažādas formas un veida metāla griešanas disks. Pateicoties augstajam galvas rotācijas ātrumam, neilona stieples ļauj ērti pļaut zāli; pie tam, stieples nav stingras, un, nonākot saskarē ar kādiem šķēršļiem (apmalēm, koku stumbriem, vai citiem priekšmetiem), tās nenodarīs būtiskus bojājumus.
Jāņem vērā, ka pļaušanas laikā neilona stieple nolietosies, tādējādi radot nepieciešamību atjaunot tās garumu. Parasti šīs centrālās spoles aprīkotas ar “tap-and-go” sistēmu, kas ļauj viegli veikt stieples pagarināšanu. Ja trimmeris aprīkots ar divām šķērsspolēm (šķērsām novietotu stiepļu pāri), to fiksēšanai ierasts tiek izmantota skrūve. Tikmēr pļaušanas diska asmens ļaus apgriezt stingrākas nezāles, mazus krūmājus un krūmus. Lai pasargātu spoli un asmeni, trimmeris aprīkots ar plastmasas vāku, kas novērsīs iespējamos bojājumus, ko pļaušanas laikā var izraisīt saskare ar akmeņiem. Kas svarīgi, visām šīm sastāvdaļām ir nepieciešama regulāra apkope gan pirms, gan arī pēc pļaušanas – tāpēc, laiks ķerties pie darba un uzsākt trimmera apkopi.
Pēc katras lietošanas reizes Jums būtu nepieciešams veikt rūpīgu trimmera mazgāšanu, izmantojot gan cietu saru suku, gan, ieteicams, arī augstspiediena mazgātāju. Vēlamā rezultāta sasniegšanai, visas taukainās vietas nepieciešams attīrīt ar WD-40 attaukotāju. Visbeidzot, ņemiet saspiesta gaisa aerosolu, lai no dzinēja izspiestu ūdeni, kas tajā nokļuvis mazgāšanas rezultātā.
Piedziņas sistēmas galvenie mezgli ir rotējošās galvas konusveida zobrats un spirālveida tērauda piedziņas trose, kas savieno pļaušanas galvu ar dzinēju. Lielākajā daļā gadījumu, galva būs aprīkota ar skrūvi, kuras atskrūvēšana ļaus piekļūt iekšējam koniskajam kausam – apstrādājot to ar smērvielu. Šajā gadījumā ieteicams izmantot speciālu grafīta smērviela, bet ja tāda nav pieejama, tad lieti noderēs arī WD-40 augstas veiktspējas baltā litija smēre, kas nodrošina lielisku eļļošanu, aizsardzību, kā arī samazina berzi un nodilumu.
Piedziņas vārpsta, kas rotē trimmera kāta iekšpusē, nodrošina nepieciešamās jaudas pārnesi no dzinēja uz trimmera rotējošo galvu. Visbiežāk, Jums būs nepieciešams atskrūvēt skrūvi vai gredzenveida skavu, lai atvienotu vārpstu un varētu to apstrādāt ar iepriekšējā solī minētajām smērvielām.
Tāpat nepieciešams rūpīgi nomazgāt rotējošo zobratu, pie kura tiek piestiprināta spole vai griešanas disks. Pēc mazgāšanas visu nepieciešams apstrādāt ar WD-40 universālo eļļu. Tāpat ir jāpārliecinās vai nav jānomaina spole – gadījumā, ja tā ir nolietojusies vai beigusies tajā esošā stieple. Gadījumā, ja trimmeris aprīkots ar šķērsām novietotu stiepļu pāri, atskrūvējiet fiksējošo skrūvi, apstrādājiet to ar WD-40 universālo eļļu un, pirms visu atlikt atpakaļ, atjaunojiet arī nepieciešamo stiepļu garumu. Bet ja Jūsu trimmeris aprīkots ar griešanas disku, tas ir jāpārbauda, un nepieciešamības gadījumā jāapstrādā ar vīli un asināmo – gan lai izlīdzinātu deformētās vietas, gan lai atjaunotu tā malu asumu.
Dzinēja ikdienas apkope iekļauj gaisa filtra tīrīšanu ar saspiesta gaisa aerosola palīdzību vai tā nomaiņu, ja filtrs ir saplīsis vai slapjš. Tāpat nepieciešams pārbaudīt aizdedzes sveci, kuru nepieciešams notīrīt ar misiņa suku, pārliecinoties par atbilstošu attālumu starp elektrodiem. Ja elektrodi būs nodiluši, veiciet aizdedzes sveces nomaiņu. Pirms novietot trimmeri ilgstošā glabāšanā, ieteicams iztukšot degvielas tvertni, un tad ieslēgt dzinēju, ļaujot tam darboties līdz brīdim, kad tiek izlietota visa karburatorā esošā degviela. Šādi parūpēsieties, ka degmaisījumā esošā eļļa nesacietēs karburatora iekšpusē, novēršot iespējamos sarežģījumus pie atkārtotas dzinēja iedarbināšanas.
Trimmera vadība un kontrole tiek nodrošināta ar bīdāmu slēdzi, kas momentā aptur dzinēja darbību, akseleratora sviru, kā arī drošības sviru, kas darba laikā ir jātur nospiesta. Visas šīs daļas nepieciešamas apstrādāt ar WD-40 universālo eļļu. Tāpat arī plecu siksnām un citām stiprinājuma daļām vienmēr jābūt tīrām, un to kustīgās daļas un fiksatori jāapstrādā ar WD-40 universālo eļļu. Visbeidzot, arī trimmera korpuss ir regulāri jāizjauc un jānotīra, lai pārbaudītu, vai tajā nav radušās kādas plaisas. Ja tā – atbilstošās detaļas ir jānomaina.
Atruna
Šos aprakstītos un demonstrētos WD-40 produktu pielietojuma veidus uzņēmumam WD-40 ir ieteikuši paši lietotāji. Uzņēmums WD-40 nav šos veidus testējis, līdz ar to šie pielietojuma veidi nav uzskatāmi par oficiālām rekomendācijām. Lietojot jebkuru WD-40 produktu, pirmkārt, jāņem vērā mērķis, kam tas paredzēts. Vienmēr sekojiet līdzi instrukcijām un brīdinājumiem, kas rakstīti uz produkta iepakojuma.
April 20, 2021
September 17, 2021
© 2025 WD-40 Company.
Visas tiesības ir aizsargātas