Lai velosipēds varētu veikt kustību uz priekšu, tam, vispirms, jābūt aprīkotam ar pedāļiem un klaņiem, kas savienoti ar monobloka gultņiem, ļaujot velosipēda lietotājam veikt vieglas rotācijas, un tam sekojošu virzību uz priekšu. Tehniskā jaunrade arī velosipēdu industrijā bijusi gana radoša, kamdēļ pieejami dažāda veida risinājumi, ar tehnoloģiski ļoti dažādiem risinājumiem. Ņemiet vērā, ka šajā rakstā vairāk apskatīsim standarta velosipēdu, kura uzbūvē izmantoti visplašāk pielietotie risinājumi. Tas ir, klaņi savienoti ar monobloka gultņiem, nodrošinot to pareizu kustību. Var gadīties, ka lietošanas laikā un ārējo apstākļu ietekmē, šie mezgli nolietojas – izmantojot velosipēdu var dzirdēt neierastus trokšņus, mehānisms var čīkstēt, vai pat krakšķēt. Ja arī Jūs esat nonākuši šādā situācijā, skaidrs ir viens – nav laika sēdēt rokas klēpi salikušiem, bet jāķeras pie apkopes.
Lai piekļūtu velosipēda monoblokam, jāsāk ar klaņu noņemšanu. Atkarībā no to fiksēšanas veida, Jums būs jāatbrīvo bultskrūves vai skrūves, kas klaņus stingri notur savā vietā. Un tomēr, klaņi var būt stingri ieķīlējušies, vai kādu citu iemeslu dēļ to noņemšana var nebūt no vienkāršākajiem uzdevumiem. Tamdēļ, iesakām ņemt talkā klaņu noņēmēju, kas stingri jāieskrūvē klaņu centrā, un tad, iedarbojoties uz to ar atslēgu, jāturpina darbs, līdz abi klaņi tiek atbrīvoti. Ņemiet vērā, ka labajā pusē esošais klanis ir savienots arī ar ķēdes ratu.
Pirms turpināt darbu, velosipēda monobloka galus nepieciešams rūpīgi notīrīt ar kādu lupatu. Kad tas paveikts, laiks atbrīvot arī gultņus, ko ierasts var paveikt ar atbilstoša izmēra uzgriežņu atslēgu. Kad būsiet atbrīvojušies no fiksējošajiem ārējiem uzgriežņiem, nepieciešams atsvabināt arī iekšējos uzgriežņus, kas gultni notur savā vietā. Arī to varēsiet paveikt ar atbilstoša izmēra uzgriežņu atslēgu. Atkarībā no rotācijas virziena, šie uzgriežņi var būt kā ar “labo”, tā arī “kreiso” vītni.
Kad visi fiksējošie elementi būs atbrīvoti, varēsiet piekļūt arī pašam gultnim. Tad nepieciešams pārbaudīt vītņu stāvokli, detaļu nodilumu vietās, kur pievienoti klaņi, monobloka gultņa cilindra nodilumu. Ja konstatējat kādas novirzes no normas, Jums ir tikai viens rīcības scenārijs – atbilstošo detaļu nomaiņa.
Ja īpašas nodiluma vai nolietojuma pazīmes netiek novērotas, Jums atliek visu rūpīgi satīrīt un ieeļļot. Lai to paveiktu, ņemiet WD-40 Specialist ātras iedarbības attaukotāju, kas veidots uz šķīdinātāja bāzes un palīdzēs ātri atbrīvoties no taukiem, eļļas, netīrumiem, neatstājot nekādus nosēdumus. Līdzeklis iedarbosies nekavējoties, līdz ar pirmo saskari ar tīrāmo objektu. Tīrīšana jāveic kustīgo detaļu korpusa iekšpusē, īpašu uzmanību pievēršot gultņu vītņotajiem galiem. Šo soli noslēdziet ar mikrošķiedras lupatiņu, ar kuru visu uzmanīgi noslaucīt.
Pirms atkārtotas montāžas, visas kustīgās detaļas nepieciešams atbilstoši ieeļļot, īpašu vērību pievēršot vītņotājām vietām un tērauda lodītēm. Lai to paveiktu, bagātīgi apsmidziniet detaļas ar WD-40 Specialist izsmidzināmā eļļa līdzekli, kas bagātināts ar augstas veiktspējas tauku piedevām. Līdzeklis nodrošinās īpaši ilgstošu eļļošanu un aizsardzību pret koroziju arī viskritiskākajās situācijās. Pie tam, līdzeklis nenopilēs un tam ir lieliskas aizblīvēšanas un izolēšanas īpašības. Kā arī, tas lieliski pasargās pret ūdens iedarbību.
Kad būsiet visu kārtīgi ieeļļojuši un ietaukojuši, laiks visu atlikt savā vietā – un nofiksēt ar atbilstošajiem uzgriežņiem. Monobloka fiksācijai ir jābūt vienmērīgai un stingrai, lai vienīgā pieļaujamā kustība būtu rotācija ap centrālā gultņa asi. Tad nepieciešams atlikt atpakaļ arī abus klaņus.
Atruna
Šos aprakstītos un demonstrētos WD-40 produktu pielietojuma veidus uzņēmumam WD-40 ir ieteikuši paši lietotāji. Uzņēmums WD-40 nav šos veidus testējis, līdz ar to šie pielietojuma veidi nav uzskatāmi par oficiālām rekomendācijām. Lietojot jebkuru WD-40 produktu, pirmkārt, jāņem vērā mērķis, kam tas paredzēts. Vienmēr sekojiet līdzi instrukcijām un brīdinājumiem, kas rakstīti uz produkta iepakojuma.
© 2025 WD-40 Company.
Visas tiesības ir aizsargātas