Automašīnas bufera remonts nav pats sarežģītākais no visiem darbiem. It īpaši situācijās, kur nepieciešamas vien lokālas darbības, nevis pilnīga bufera nomaiņa. Šobrīd automašīnas buferi tiek ražoti izmantojot kompozītmateriālu plastmasu, un pārsvarā tie ir krāsoti tādā pašā krāsā kā auto virsbūve. Protams, sastopami arī buferi, kas ir nekrāsoti vai arī klasiski tumši pelēkā krāsā. Gan novietojot auto stāvlaukumā, gan braukšanas laikā – buferis ir tā automašīnas detaļa, kas nonāks saskarē ar citiem svešķermeņiem.
Lietošanas laikā, auto buferis var pieredzēt dažādus bojājumus – sākot ar nelieliem skrāpējumiem un beidzot ar virsmas deformācijām un lūzumiem. Vienkāršākajās situācijās remontdarbus iespējams veikt pašrocīgi, pie tam – nezaudējot darbu kvalitāti. Tikmēr nopietnāku situāciju risināšu ieteicams uzticēt profesionāļiem, it sevišķi, ja tas saistīts arī ar citu virsbūves detaļu remontu. Ņemiet arī vērā, ka nelielu remontdarbu veikšanai Jums nebūs nepieciešami specifiski instrumenti un materiāli, kamēr nopietnāku remontdarbu veikšanai būs jāsagādā arī speciāli instrumenti.
Vienkāršākā no situācijām – uz bufera parādījušies mazi, viegli skrāpējumi. Tie var rasties laikā kad auto novietojam stāvlaukumā vai arī veicam kādus citus manevrus. Ja šādi skrāpējumi nav dziļi un neietekmē bufera korpusu, mēs no tiem varam ātri atbrīvoties. Ja buferis nav krāsots, rūpīgi notīriet bojāto bufera daļu ar WD-40 Universal tīrīšanas līdzekli, kuru iespējams uzklāt ar sūkli, visbeidzot visu rūpīgi noslaukot ar mikrošķiedras drānu.
Tad laiks pielietot abrazīvo pastu. To uzklājiet uz skartās daļas un ar pacietīgām apļveida kustībām sāciet berzt, līdz apstrādājamā virsma izlīdzinājusies un skrāpējumi pazuduši. Ja skrāpējumi ir nedaudz dziļāki, varat izmantot arī ļoti smalku smilšpapīru (graudainība virs 400), ar kuru apejaties bez pārāk liela spēka. Ja buferis ir krāsots, Jūs joprojām varat pielietot abrazīvo pastu, bet no smilšpapīra pielietošanas gan nāksies atturēties. It īpaši, ja krāsa ir metāliska, pretējā gadījumā noberzīsiet caurspīdīgo lakas aizsargslāni. Bet ja skrāpējumi nepazūd, būs jārīkojas citādāk.
Pirms bufera remontdarbiem, Jums būs jāpieņem lēmums – vai krāsošanu veikt pašam, vai arī to uzticēt profesionālam servisam. Ņemiet vērā, ka remontu veiksiet pašu spēkiem, visticamāk, ka rezultāts būs mazāk kvalitatīvs nekā ja to būtu veicis profesionālis. Un tomēr, ja nolemjat krāsošanu veikt paša spēkiem, pēc bufera tīrīšanas un apstrādes ar abrazīvo pastu, apstrādātās daļas jāpārklāj ar plānu špakteles kārtu, kurai jāpaliek elastīgākai nekā virsbūvei. Tad veiciet slīpēšanu, krāsošanu, aizsarglakas uzklāšanu, visbeidzot, remontdarbus noslēdzot ar virsmas pulēšanu.
Ja Jūsu auto buferis ir deformējies – parasti tas būs kāds iespiedums – remontdarbus vislabāk sākt ar bufera noņemšanu, kas atvieglos turpmāko darbošanos. Demontāžas laikā nepieciešams atskrūvēt visas skrūves, kas buferi nofiksē pie auto virsbūves. Tāpat noņemiet visus iekšējos spārna aizsargus un atvienojiet kabeļus, kas nodrošina lukturu darbību. Kā arī, darbojieties uzmanīgi, lai nenolauztu kādus plastikāta fiksatorus. Lai kaut nedaudz atvieglotu šo procesu, iesakām izmantot WD-40 Fast Release Penetrant, kas ar ievērojamu efektivitāti palīdzēs atbrīvot skrūves un uzgriežņus. Līdzekļa ķīmiskā formula ir piemērota arī situācijās, kad saskaraties ar nozīmīgām oksidēšanās sekām.
Deformāciju, kas radusies trieciena rezultātā, var vērst uz labu izmantojot karstā gaisa fēnu, kas rada gaisa strūklu ar temperatūru virs 500°C. Ar fēnu vispirms uzmanīgi sasildiet malas un pēc tam iespiestās daļas centrālo zonu. Kad buferis ir pietiekami sakarsēts (un kļuvis mīksts), spiežot no pretējās puses (iekšpuses), tas viegli atgūs sākotnējo formu. Un tomēr, atgūstot formu, buferis nebūs kā jauns, tā forma nebūs ideāla, kamdēļ remonts jāturpina ar slīpēšanu (vispirms ar augstas rupjības smilšpapīru, un tad ar smalkāku), kas ļaus izlīdzināt bufera formu. Tad jāveic špaktelēšana, turpmāka slīpēšana un noslēdzošā krāsošana. Krāsošanu iespējams uzticēt arī profesionālai darbnīcai.
Ja uz bufera ir parādījušās plaisas, Jums jārīkojas bufera iekšpusē. Šoreiz Jums būs nepieciešams īpašs instruments, kas vispirms sasilda plastmasu, bet pēc tam uzliek arī skavas. Buferim vēlāk atdziestot, šīs skavas stingri turēsies savā vietā un pasargās buferi pret pilnīgu saplīšanu. Šādā veidā saplīsušās daļās tiks stingri nofiksētas un turēsies kopā atbilstoši bufera formai. Remontdarbus noslēdziet ar špaktelēšanu un krāsošanu, kā aprakstīts iepriekš.
Visbeidzot, laiks visu atlikt atpakaļ. Lai izvairītos no liekiem sarežģījumiem, darbu sāciet ar skrūvju, skrūvju vietu, skrūvju profilu savienojumu un iekšējo aizsargu tīrīšanu. Kad šīs detaļas būs nomazgātas ar birsti, pirms visu atlikt atpakaļ, ieteicams tās apstrādāt arī ar WD-40 Universālo eļļu.
Atruna
Šos aprakstītos un demonstrētos WD-40 produktu pielietojuma veidus uzņēmumam WD-40 ir ieteikuši paši lietotāji. Uzņēmums WD-40 nav šos veidus testējis, līdz ar to šie pielietojuma veidi nav uzskatāmi par oficiālām rekomendācijām. Lietojot jebkuru WD-40 produktu, pirmkārt, jāņem vērā mērķis, kam tas paredzēts. Vienmēr sekojiet līdzi instrukcijām un brīdinājumiem, kas rakstīti uz produkta iepakojuma.
© 2025 WD-40 Company.
Visas tiesības ir aizsargātas