Automašīnas gaisa kondicionēšanas sistēma ļauj mums izbaudīt braucienu ar auto kā vēsā, tā arī siltā laikā. Pamatīgas svelmes brīdī, sistēma parūpēsies par vēsumu auto salonā, bet gada aukstajā laikā tā nodrošinās nepieciešamo mituma kontroli, neļaujot vējstiklam aizsvīst no iekšpuses. Kondicionēšanas sistēma sastāv no divām galvenajām daļām – kompresora un siltummaiņa bloka, kas aprīkots ar noslēgtu sistēmu pa kuru plūstu īpaša gāze. Lielā daļā automašīnu kompresors tiek darbināts ar dzinēja piedziņas siksnu, bet pastāv arī iespēja, ka kompresors tiek darbināts arī atsevišķi. Jo ilgāk šī sistēma tiek lietota, jo lielāka varbūtība, ka var rasties kādi darbības traucējumi – sākot ar vienkārši novēršamiem, līdz pat sarežģīti veicamiem remontdarbiem, sākot no slikti smaržojoša gaisa, līdz pat pilnīgam sistēmas darbības pārrāvumam. Lai kā arī nebūtu, pat ja nav novērojami nekādi negatīvi signāli, autoražotāji gaisa kondicionēšanas sistēmas apkopi iesaka veikt pēc katriem nobrauktajiem 15 000 – 20 000 kilometriem.
Gaisa cirkulāciju automašīnas salonā kontrolē speciāls filtrs, kura galvenais uzdevums ir aizturēt smalkos netīrumus, putekļus un citu gaisā esošo piesārņojumu, kas nonāk auto salonā pa ventilācijas atverēm vai logiem. Ja filtrs ir nolietojies, tas vairs nespēj veikt savu funkciju, kamdēļ kaitīgais piesārņojums var ilgstoši palikt auto salonā. Līdzās gaisa attīrīšanai, šis filtrs rūpējas arī par vējstikla neaizsvīšanu, kā arī atvieglo transportlīdzekļa apsildes/dzesēšanas sistēmas darbību. Automašīnās, ierasts, tiek uzstādīts viens no divu veidu filtriem:
Filtrs ir ievietots īpašā korpusā un, atkarībā no automašīnas modeļa, tas var atrasties gan salona priekšdaļā, gan motora nodalījumā. Precīzu korpusa atrašanās vietu meklējiet automašīnas lietošanas instrukcijā. Pēc filtra korpusa atvēršanas, nepieciešams izņemt esošo filtru. Izņemšanu veiciet piesardzīgi, lai nesaplēstu filtru. Tad ņemiet putekļu sūcēju, lai kārtīgi iztīrītu korpusu no citiem tur esošajiem netīrumiem. Visbeidzot, ņemot vērā uz filtra esošos virziena rādītājus (palīgbultas), ievietojiet jauno gaisa filtru, un aizveriet korpusu.
Reizēm ar filtra nomaiņu var nebūt pietiekami, lai novērstu visas nepatīkamās smakas, kas izplatās auto salonā. Lai atbrīvotos no nepatīkamu aromātu veidojošajām nogulsnēm, kas radušas savu mājvietu gaisa cirkulācijas sistēmā, ieteicams izmanot īpašus dezinfekcijas līdzekļus. To iepakojums parasti aprīkots ar īpaši šim nolūkam veidotu garu un elastīgu pagarinājumu, lai līdzekli varētu izsmidzināt pēc iespējas dziļāk ventilācijas atverēs. Ievietojiet šo cauruli katrā ventilācijas atverē, izsmidziniet nelielu daudzuma dezinfektora, un tad ļaujiet ventilatoram kādu brīdi darboties. Pēc pāris minūtēm šo darbību atkārtojiet vēlreiz.
Gaisa ventilācijas sistēmas tīrīšanu var veikt arī atsevišķi nopērkamiem tīrīšanas līdzekļiem. Atveriet šo tīrīšanas līdzekļa iepakojumu un novietojiet to uz auto grīdas. Tad iedarbiniet automašīnu, aizveriet visus logus, kā arī ieslēdziet gaisa ventilācijas sistēmu uzgrieziet uz maksimālo jaudu. Tad ļaujiet visam 10-15 minūtes darboties. Ierasts, šādu produktu iepakojums tiek aprīkots ar īpašu izsmidzināšanas sistēmu. Tādējādi, gaisa kondicionēšanas sistēmai veicot vairākus recirkulācijas ciklus, norādītajā laikā visam tīrīšanas līdzeklim jābūt izmantotam, parūpējoties par vēlamā rezultāta sasniegšanu.
Ja, ieslēdzot gaisa kondicionēšanas sistēmu, pa ventilācijas atverēm izplūst āra temperatūras gaiss – skaidrs ir viens, problēma ir būtiska, un, visticamāk, saistīta vai nu ar sistēmas piedziņas siksnu vai sistēmā esošo gāzi. Kondicionēšanas sistēmas kompresoru ierasts darbina piedziņas siksna, kas darbina arī ūdens sūkni un ģeneratoru. Kad automašīnas dzinējs ir izslēgts, vizuāli pārbaudiet, vai nav redzami kādi siksnas bojājumi. Savukārt pie ieslēgta dzinēja pārbaudiet, vai kompresora rullītis tiek regulāri aktivizēts. Ja jums ir šaubas par piedziņas siksnas veiktspēju, ieteicams to apstrādāt ar WD-40 Specialist High Performance Silicon Lubricant. Jebkurā gadījumā, arī piedziņas siksnas nomaiņa nav sarežģīts uzdevums, par kuru sīkāk vari uzzināt šajā, auto ģeneratoram veltītajā pamācībā. Sarežģījumi var slēpties arī caurulēs pa kurām plūst sistēmas gāze. Tajās var parādīties plaisas, kamdēļ gāze sāk izplūst un tādējādi samazinās sistēmas spiediens. Jāsaka, ka cauruļvadu remontdarbi būs jāuztic profesionāliem meistariem, kuri veiks gan nepieciešamos remontdarbus, gan papildinās sistēmu ar iztrūkstošo gāzi.
Atruna
Šos aprakstītos un demonstrētos WD-40 produktu pielietojuma veidus uzņēmumam WD-40 ir ieteikuši paši lietotāji. Uzņēmums WD-40 nav šos veidus testējis, līdz ar to šie pielietojuma veidi nav uzskatāmi par oficiālām rekomendācijām. Lietojot jebkuru WD-40 produktu, pirmkārt, jāņem vērā mērķis, kam tas paredzēts. Vienmēr sekojiet līdzi instrukcijām un brīdinājumiem, kas rakstīti uz produkta iepakojuma.
January 17, 2022
© 2025 WD-40 Company.
Visas tiesības ir aizsargātas