1953. gadā nelielā laboratorijā Sandjego, Kalifornijā, jaunizveidotais uzņēmums Rocket Chemical Company, tā trīs darbinieku sastāvā, sāka darbu pie aviācijas un kosmosa rūpniecībā izmantojama pret-rūsas aizsardzības līdzekļa un attaukotāja radīšanas. Bija nepieciešami 40 mēģinājumi, lai atrastu pareizo ūdens aizvadīšanas formulu, un tomēr ar 40. piegājienu viņiem tas izdevās. Un kā vēl! Bija dzimis WD-40, kas no angļu valodas nozīmē ūdens pārvietošana / aizvadīšana (WD – Water Displacement) un 40, kas simboliski apzīmē 40. mēģinājumu, ar kuru tika radīta šī produkta formula. Tas ir nosaukums kāds tika ierakstīts laboratorijas grāmatā, kad ķīmiķis izstrādāja formulu. Pirmais, kas iegādājās uz izmantoja WD-40, bija aeronautikas uzņēmums Convair, kuri WD-40 izmantoja, lai aizsargātu raķetes Atlas ārējo korpusu no rūsas un korozijas. Produkts darbojās tik nevainojami, ka vairāki darbinieki “aizņēmās” WD-40, to iepildot savās pusdienu kastēs, lai vēlāk produktu pielietotu savās mājās. Dažus gadus vēlāk Rocket Chemical Company dibinātājs un prezidents Norms Larsens (Norm Larsen) eksperimentēja ar WD-40 iepakošanu aerosola tvertnēs, uzskatot, ka produkts būtu lieti noderīgs arī pielietošanai mājā vai garāžā.
1953
Rocket Chemical Company 1953. gada 23. septembrī dibināja Normans B. Larsens (Norman B. Larsen), Gordons Davsons (Gordon Dawson) un Džons B. Gregorijs (John B. Greogry).
1957
Sai Irvings (Cy Irving) kļūst par Rocket Chemical Company prezidentu.
1958
WD-40 pirmo reizi tiek tirgots veikalos Sandjego, Kalifornijā.
1960
Uzņēmuma darbinieku skaitam dubultojoties un pieaugot līdz septiņiem, darbinieki no savām automašīnām ik dienas spēja pārdot vidēji 45 iepakojumus ar produktu. Galvenokārt saimniecības un sporta preču veikaliem Sandjego apkārtnē.
1961
Pirmais lielapmēra WD-40 pasūtījums (pilnas kravas automašīnas apmērā) tika veikts, lai sniegtu palīdzību viesuļvētras Carla upuriem ASV līča piekrastē. Produktu izmantoja plūdu un lietus skarto transportlīdzekļu un aprīkojuma atjaunošanai.
1969
Džons S. Berijs (John S. Barry) tiek iecelts par WD-40 Company prezidentu un izpilddirektoru un pārdēvē uzņēmumu atbilstoši tā vienīgajam produktam – WD-40.
1973
WD-40 Company tiek kotēts biržā, pirmajā akciju tirdzniecības dienā to cena palielinās par 61%.
1983
“Pārdošanas apjomi sasniedz 50,2 miljonus ASV dolārus. Daudzi uzņēmumi cenšas atdarināt produktu, pat kopējot unikālo zili/dzelteno skārdenes krāsojumu un mazo sarkano vāciņu. Cilts locekļi: 38”
1990
Džeralds Šlīfs (Gerald Schlief) tiek iecelts par WD-40 Company prezidentu un operatīvo vadītāju. Vēlāk viņš tiek iecelts par izpilddirektoru.
1993
WD-40 Company savu 40 gadu jubileju atzīmē, pārsniedzot pārdošanas robežu 100 miljonu ASV dolāru apmērā. Uzņēmums tiek iekļauts NASDAQ biržas Top10 ienesīgāko uzņēmumu sarakstā.
1997
Garijs O. Ridžs (Garry O. Ridge) tiek iecelts par WD-40 Company prezidentu un izpilddirektoru.
2001
“WD-40 Company savam zīmolu portfelim pievieno Global Houshold Brands. Tādējādi savā paspārnē pārņemot X-14®, 2000 Flushes® un Carpet Fresh®, padarot WD-40 Company par mājsaimniecības tīrīšanas un apkopes līdzekļu līderi. Cilts locekļi: 227”
2003
Tiek prezentēta 3-IN-ONE Professional produktu līnija. ASV tiek uzsākta arī WD-40 Big Blast® produkta tirdzniecība, kura atšķirīgā iezīme ir īpaši plats izsmidzināšanas uzgalis, kas ļauj ar WD-40 Multi-Use produktu ātri un efektīvi noklāt lielas virsmas.
2004
WD-40 Company iegādājas 1001® – vadošo paklāju tīrīšanas līdzekļu zīmolu Lielbritānijā. Tāpat tiek paplašināta arī 3-IN-ONE Professional produktu līnija, ieviešot augstas veiktspējas tīrīšanas un attaukošanas līdzekli, motora starteri un augstas veiktspējas smērvielu.
2005
WD-40 Company uzsāk WD-40 Smart Straw® ražošanu, kura īpašā raksturiezīme ir fiksēts izsmidzināšanas salmiņš. Šo jauno Smart Straw Sprays 2 Ways ™ izsmidzināšanas uzgali iespējams izmantot divos veidos: nolaistā pozīcijā, lai produktu izsmidzinātu plaši, vai paceltā pozīcijā – lai produkta izvadīšanas plūsma būtu koncentrēta uz precīzu, šauru vietu. Smart Straw arī atrisina visbiežāk dzirdēto sūdzību par WD-40: pazaudētu sarkano izsmidzināšanas salmiņu. Tiek paplašināta 3-IN-ONE Professional produktu līnija, iekļaujot arī sauso smērvielu, ar kuru ieeļļot un aizsrgāt virsmas, uz kurām nav vēlama eļļas slāņa palikšana. Uzsākta Spot Shot paklāju traipu tīrīšanas līdzekļa tirdzniecība ērtā pudelē ar piespiežamu izsmidzinātāju.
2008
WD-40 Company pārveido WD-40 Muti-Use produktu populārākā izmēra ieepakojumu, lai to varētu aprīkot ar Smart Straw produkta izvades sistēmu. Pateicoties WD-40 fanu kluba dalībnieku entuziasmam, WD-40 Multi-Use produkta oficiālais pielietojumu skaits pārsniedz 2000. Spot Shot iepazīstina ar diviem jauniem produktiem: Spot Shot Instant Carpet Stain and Odor Eliminator un Spot Shot Pet.
2009
WD-40 Company prezentē industriālam patēriņam paredzēto WD-40 Trigger Pro®, WD-40 produktu, kas nav iepakots aerosolā bundžā. WD-40 Company uzsāk zīmola BLUE WORKS® produktu ražošanu. BLUE WORKS ir specializētu apkopes produktu līnija, kas paredzēta industriāliem lietotājiem un kuru sastāvs pārsniedz nozares noteiktos standartus.
2011
“Izmantojot BLUE WORKS ražošanā gūtās zināšanas, WD-40 Company prezentē WD-40® Specialist® – savā klasē labāko, specifiskiem mērķiem paredzētu produktu līniju, kas arī turpmāk nes WD-40 zīmola nosaukumu un paredzēta profesionāliem darbu veicējiem. Produktu līnijas pirmie produkti ir Water Resistant Silicone Lubricant, Pretective White Lithium Grease un Rust Release Penetrant Spray, kas satur Blu Torch ™ tehnoloģiju – inovatīvu sintētisko piedevu maisījumu. Cilts locekļi: 334”
2012
WD-40 Company nodibina uzņēmumu WD-40 BIKE Company, kas fokusējas tikai uz riteņbraukšanai raksturīgu apkopes līdzekļu ražošanu. WD-40® BIKE augstas veiktspējas apkopes produktu līnija ietver vairākus produktus, tai skaitā slapjo un sauso ķēžu smērvielu, augstas veiktspējas attaukošanas līdzekli, putojošu velosipēdu mazgāšanas līdzekli un rāmja aizsarglīdzekli.
2013
WD-40 Company svin savas pastāvēšanas 60 gadu jubileju. WD-40 Specialist produktu līnija ir izaugusi līdz astoņiem produktiem. Tai kopumā pievienoti pieci produkti – Rust Remover Soak, Long-term Corrosion Inhibitor, Dirt&Dust Resistant Dry Lube, Machine&Engine Degreaser un Electrical Contact Cleaner Spray. Ņemot vērā WD-40 Specialist panākumus, WD-40 Compamny nolemj pārtraukt zīmola BLUE WORKS produktu ražošanu, tai pat laikā turpinot pielietot tā izveidošanas laikā gūtās zināšanas.
2014
WD-40 Company iegādājas GT85, daudzfunkcionālu velosipēdu apkopes produktu, kas galvenokārt tiek tirgots Lielbritānijā.
2015
WD-40 Company ASV tirgū sāk piedāvāt WD-40 Flexible Straw ™. Risinājums ar piestiprinātu astoņas collas garu elastīgu salmiņu, kuru iespējams saliekt un kurš attiecīgi saglabā savu formu. Tādējādi ļaujot sasniegt nesasniedzamas vietas: šauras santehnikas spraugas, vietas aiz motora blokiem, grūti sasniedzamas eņģes, ruļļus un daudz ko citu.
2016
“2016. gadā WD-40 Company met izaicinājuma cimdu gravitātei, prezentējot WD-40® Specialist® Spray&Stay Gel Lubricant. Tā formula nepieļauj produkta pilēšanu, ļaujot želejveida produktam palikt tur, kur tas ticis izsmidzināts. Tas nodrošina 12x ilgāku ieeļļošanas periodu uz vertikālām virsmām un kustīgām daļām. Cilts locekļi: 445”
2016
Vēlāk 2016. gadā WD-40 Specialist produktu grupai tiek pievienotas vēl četras jaunas augstas veiktspējas smērvielas. To progresīvā un rūpnieciskas izturības tehnoloģija spēj paveikt specifiskus augstas temperatūras, spiediena vai mitruma izaicinājumus, vienlaikus ļaujot procesa laikā to aizstāt ar citu produktu, nesatraucoties par kādu nevēlamu piemaisījumu rašanās risku.
© 2025 WD-40 Company.
Visas tiesības ir aizsargātas